Onderzoek of vakantie? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Esther - WaarBenJij.nu Onderzoek of vakantie? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Esther - WaarBenJij.nu

Onderzoek of vakantie?

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Na het feestje vrijdag avond, moest ik zaterdag weer op tijd op, om vervolgens verder te kunnen slapen in de auto terwijl Maria ons naar Napier reed. We gingen samen met nog 3 andere Colombianen (een koppel en hun (schoon)zus). In Napier was dat weekend het Art-Deco festival. De stad is in 1930 na een gigantische aardbeving opnieuw opgebouwd in Art-Deco stijl. Tijdens het festival is de stad vol met mensen gekleed in kleding uit die tijd, en rijden er allerlei oude auto's, fietsen en treintjes door de straten. Het was heel leuk om te zien, en er was veel leven op straat (muziek, dans), dus dat was leuk. De dag erna zijn we lekker naar het strand gegaan. Het was die dag wel 28 graden, dus dat was heel goed te doen :D. Ben wel lichtelijk rood gekleurd na een uurtje in de zon liggen. En dat terwijl ik gewoon netjes factor 30 zonnebrand had opgesmeerd!

Dinsdag ben ik voor het eerst op pad geweest voor een 2e onderzoeksproject waar ik bij ben betrokken. Ze willen kijken of er een verband is tussen slecht presterende renpaarden en aritmiën. Voor dit onderzoek mag ik de metingen gaan doen de komende weken. Dat houdt in dat ik 's ochtends als de paarden worden getraind (5:00 am) bloed moet afnemen voor en na hun training, en de paarden moet voorzien van electroden die dan tijdens de training een ECG opnemen. Het bloed moet natuurlijk nog verwerkt worden en de ECG moet bekeken worden, maar zolang ik nog geen aritmie heb gevonden is dit allemaal nog niet zo veel werk.
Om nog wat meer kennis te maken met het race-wereldje ben ik donderdag middag gelijk maar naar de race-day gegaan. 1 van de paarden van de stal waar ik de metingen doe won, dus de volgende keer kan ik mooi punten scoren bij de trainer door te zeggen dat ik de winnende race heb gezien ;).

Mijn supervisor is zoals ik al aangaf met nog veel meer onderzoeken bezig, waar hij mij graag bij betrekt als ik de tijd heb. Deze week ondergingen voor het schapen onderzoek levende schapen een CT scan en de helft van de groep werd vervolgens gesteriliseerd. Ik mocht beginnen met de anesthesie in de gaten houden tijdens de sterilisatie (ademen ze nog, hoe is de doorbloeding), maar op een gegeven moment mocht ik ze ook zelf onder anesthesie brengen (lees anesthesie-middel inspuiten in het bloed, intuberen en de zuurstof aansluiten). Weer een ervaring rijker dus :D.

Deze week was ook de eerste week dat de studenten weer terug waren in de stad na de zomervakantie. Dat houdt in dat net 18 jarige studenten die dus ook pas net mogen drinken en voor het eerst het huis uit zijn de meest gekke dingen doen in de stad. Daar hebben we het een en ander van meegekregen... :P Ook was er vrijdag een soort vet-inn (diergeneeskunde feestje), de eerste van het jaar. Iedereen was zwaar fanatiek verkleed in het Hollywood vs. Bollywood thema, en het feestje begon al vroeg bij iemand thuis, maar was dus ook erg vroeg dood toen we eenmaal in de stad waren. Dat is volgens mij hoe de feestjes hier gaan. Ze beginnen al eerder dan wij in NL, en vervolgens zijn ze binnen 2 uur al helemaal de weg kwijt, en beginnen ze richting huis te gaan, terwijl wij zo ongeveer nog maar net begonnen zijn...

Om lekker rustig aan te kunnen doen na de vet-inn zijn we zaterdag naar het strand hier in de buurt gegaan: Foxton beach. Dit keer heb ik me netjes met factor 50 ingesmeerd, en ben ik dus ook niet verbrand, maar heb ik ook nauwelijks een kleurtje gekregen... Pff... moeilijke keuzes hier in NZ ;). Die avond hebben we nog gezellig met een hele groep geBBQt! Echt vakantiegevoel! Zondag heb ik samen met Maria en de 2 Nederlandse DGK studenten Mark en Tom de Gorge walk gelopen. Dat was heel erg mooi! Zulke mooie uitzichten gehad en het weer was nog steeds geweldig! Die avond was ik wel goed moe. Maria en ik hadden 's ochtends namelijk ook al 2 uur gefietst langs de Manawatu river, en dan vervolgens die wandeling, berg op, berg af... Laten we zeggen dat mijn bedje erg welkom was ;)!

Zoals jullie kunnen lezen heb ik voor mijn gevoel bijna meer vakantie dan dat ik hier onderzoek doe, wat me natuurlijk prima bevalt! Vriendinnen zeiden al 'doe jij nou onderzoek naar het uitgaansleven in NZ of wat...?' Wie weet worden mijn weken nog wel drukker met studeren, maar voorlopig geniet ik hier maar gewoon heel erg van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4903

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 10 Juni 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: